2012年5月18日 星期五

Never Seek to Tell Thy Love

我觉得这首威廉布莱克的诗歌确实有意义,对于说出自己的爱,要找特定的时间,一般错过了第一次,第二次就很难成功了。所以,始如处女,动如脱兔
爱不留:
Never Seek to Tell Thy Love
永远不要表达你的爱
William Blake
Never seek to tell thy love,
永远不要表达你的爱
Love that never told can be;
那爱不尽在言语中
For the gentle wind doth move
因为清风拂过
Silently, invisibly,
轻轻地,不留一丝痕迹
I told my love, I told my love,
我表达了我的爱,我表达了我的爱,
I told her all my heart;
我告诉了她我的所思所想
Trembling, cold, in ghastly fears,
颤抖、寒冷、如死一般的恐惧
Ah! She did depart.
唉!她竟然飘然离去
Soon after she was gone from me,
她与我分手后没多久
A traveler came by,
一个行人与我擦肩而过
Silently, invisibly:
轻轻地,不留一丝痕迹
He took her with a sigh.
伴着我的一声叹息,他将她带走

沒有留言:

張貼留言